Tuesday, May 15, 2007

Gercek Kesit

Gecenlerde odami toparlarken cekmecenin birinde gazeteden kesip sakladigim bir kagit parcasi buldum. Bir de baktim ki Gercek Kesit'te oynayan sarisin, biyikli abiyle yapilan roportaji saklamisim. 3 Agustos 2003'un Sabah Pazar'i.. O zamanlar gencim, delikan damarda durmuyor tabi ben de roportaj kesip sakliyorum.. Vay be, 4 sene gecmis neredeyse.

Abimizin adi Cahit Kasikcilar (sari biyik), kendisi Bursali, kariyerine Yesilcam'da figuranlikla baslamis sonra da kult yapim Gercek Kesit'te kotu adam rollerinin (cogunlukla) vazgecilmez adami olmus. Gercek Kesit'i bilmeyen yoktur herhalde, Turk televizyonlarinin en guzel yapimlarindan birisi. Bu arada roportaji yapan da Mansur Forutan.

Roportajdan bolumler ileteyim;

- Gercek Kesit raconuyla kizlarla nasil tanisilir?
"Cay bahcesine kadar takip edilir, sonra yan masaya oturulur ve kesisme imkanlari arastirilir. Cesaret toplanir ve kizin masasina yanasilip `arkadas olabilir miyiz` idye sorulur. Buyuk olasilikla reddedilir. Sonra psikopata sarilir kizin mahallesine dadanilir. Bir iki kez daha girisimde bulunulur. Yolu kesilir, israrci olunur ve yine reddedilir. En son firsat kollanilir bana yar olmazsan kimseye olamazsin yapilir."

- Ilgiden yengem sıkılmıyor mu?
".. sadece bir keresinde bir adam yanasti yanimiza `abi beni hatirladin mi` diye sordu. Cikartamadim. `Abi ben Recep, karisini bicaklayan adamim ben. Iyi oynamissin vallahi, helal sana` deyince ikimiz de hafif bir urperdik."

- Bir bolumde, adami oldurmek icin eve girdiniz ve ayakkabilarinizi cikardiniz. Bu sik karsilanan bir durum olmasa gerek? (ben bu bolumu izlemistim)
"Gercek Kesit'te eve girerken surekli ayakkabi cikar. Refleks olmus herhalde. Ama iyi bir cevap vermek gerekirse iz birakmamak icin desem yer misiniz?"

- Surekli sigara ve cay iciliyor. Surekli kapi acilip kapaniyor.
"Haklisin. On yilin sonunda hepimiz biktik. Neredeyse her sahnede sigara iciliyor. Ben sigarayi bu yuzden biraktim."

- Peki iyi para kazaniyor musunuz?
".... bir de cocuk tiyatrom var. Hem yaziyorum hem oynuyorum..." (katil rolleri ve cocuk tiyatrosu)

Rakamlarla Gercek Kesit
- Bir bolumde en cok kac sigara tuketildi? 6 paket
- Bir bolumde en cok kac bardak cay icildi? 28 bardak
- Bir bolumde en cok kac kezkapi acilip kapandi? 36
- Bir bolumde en cok kac kez "ben yatıyorum" dendi? 9
- Bir bolumde en cok kac kez beyaz corap gorundu? 21

2 comments:

onurka said...

Turk televizyonlarinin belki de en orjinal yapimina dikkat cektigin icin tesekkurler Diego. Ozellikle de "Ben yatiyorum" hatta benim hatirladigim, "Hanim/Bey ben yatiyorum" repligi hakkindaki istatistigi yayinlamaniz beni buyuk bir meraktan kurtardi.

Ray Kinsella said...

Arkadaşım yeni şeylerle gelin yeni şeylerle, yeter artık gerçek kesit. Hakkında parodiler dahi çekilmiş tükenmiş bir malzemeden ekmek çıkarmak, rant elde etmeye girişmek size yakışmıyor efenim.

Ne bileyim mesela ünlüler sirkinde arzu yanardağ'ın elenmesini protesto edin. Geri gelmesini sağlayın. Yapıcı olun.
Sarı bıyıkla nereye kadar?
Hayır yapamıyosan söyle...

Zira, Ben Yaparım... (dağ başınıı duman almışşş)