Monday, July 9, 2007

Vanilla Sky OST

Dun, eskiden TGRT su anda Fox TV olarak hizmet veren kanalda Tom Cruise abimin oynadigi "Vanilla Sky" adli film vardi. Filmin diger oyunculari Kurt Russel abim, Penelope Cruz, Cameron Diaz ve "My Name is Earl" denen dizideki Earl Hickey abiydi.

Zevkler ve renkler tartisilmaz ama Tom Cruise ve Penelope Cruz demisken soylemeden gecemeyecegim: 3. Katie Holmes 2. Penelope Cruz 1. Nicole Kidman diye gider siralama. Yani gitgide kotuye gittin. Bunu iyice belle Tom Abi. Yahu sen scientology diye kafayi kirmadan once ne delikanli abimizdin be Tom Abi. Top Gun'da giydigin deri ceketi gittim aldim, dusun artik... Ama simdi iyice balatayi siyirdin.

Yazinin basligindan anlasilabilecegi gibi konudan oldukca sapmis durumdayim, hemen toparlayayim. Amacim filmden degil soundtrackten bahsetmek. Yillar once filmin soundtrackini cok sevdigim, cok muhterem birisinden odunc alip dinlemis ve -ayiptir soylemesi- hemen bilgisayara atmistim. Sonra bilgisayar coktu, format yedi, bu album de tarih oldu gitti (valla lan, federallerden korktugum icin demiyorum).

Soundtrackte Radiohead'den Bob Dylan'a, Sigur Ros'tan Jeff Buckley'e bir cok sanatcinin calismasi (Kral TV VJ'i) yer aliyor. Ben ise sizlerle Josh Rouse'dan Directions ve Peter Gabriel'den Solsbury Hill adli calismalari paylasacagim.

Aslinda Peter Abinin Solsbury Hill adli sarkisini apayri bir baslikta incelemek gerekebilir. Bu sarkinin Peter Abinin Genesis'ten ayrilmasini konu aldigi soylenir. Bakiniz ne guzel demis Peter Abi sarkida:

i was feeling part of the scenery
i walked right out of the machinery
my heart going boom boom boom
son, he said, grab your things i've come to take you home

Bu sozlerle bir kismimizin gonul telini titrettigi muhakkak.

Peter Gabriel - Solsbury Hill


Josh Rouse - Directions


NOT: Aranizda birisi var, ismi lazim degil, bir halti begenmiyor, sakin cikip "yok sevmedim, begenmedim" demesin.

7 comments:

Ahmet C. Toker said...
This comment has been removed by the author.
Ahmet C. Toker said...

ben bu entry'inde sarkilara degil yazim tarzina taktim. yaptigin ince esprileri ilgiyle takip ediyoruz. ama esprilerin sonuna parantez icinde gonderme yaptigin seyi yazman keyfimi kaciriyor.

hatta bu bana filmi sevmeme nedenimi hatirlatti. film'de olaylar belli bir yerde dugumlendikten sonra adamin teki tum olaylari tom cruise'a teker teker anlatmis tum buyuyu bozmustu. kral tv vj'yi aciklamasinin esprinin buyusunu bozmasi gibi...

Tuna said...

Şeçkin,

Bak bana bloga yorum yazdırıyorsun o kadar canımı sıktın. Blog da sansur nereden çıktı milletin postlarını niçin siliyorsun.

parantez içinde yorum yazman da ayrıca okuyanı aptal yerine koymak oluyor biraz.

bu sayfada ki yazilarin hepsini okudum ve Seçkin, sen
haksizsin ibne. seni kiniyorum, ve sana laflar hazirladim.

Ray Kinsella said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Diego said...

silinen iki yorum arasindaki farki gormussunuzdur umarim. birinde "bu gonderi yazar tarafindan kaldirildi" oburunde "bu gonderi blog yoneticisi tarafindan kaldirildi" diyor.

akilli olun alirim aklinizi.

Ray Kinsella said...

halkin sesi susturulamaz :)

hoze said...

katie'nin 3. olması bence haksızlık. en azından ilk ikiye girip şampiyonlar ligine gitmesi gerekiyordu.
penelop ise çok çikin, küme düşürülmeli.