Thursday, March 29, 2007

Solo Test - Erkek miyim kadin miyim?

BBC'nin sitesinde ilginc bir test ile karsilastim.

http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sex/add_user.shtml

Insanlarin "SEX I.D."sini olcuyormus efendim bu test. Yani beynimizin nasil calistigi, ne olcude erkek gibi, ne olcude kadin gibi dusundugumuzu hesapliyor bir takim psikolojik testlerle.

Ne yazik ki sonuclari yorumlama kismi bence pek yeterli degil ama testler ve ne anlama geldikleri ilginc.

Ben butun testlerde (kadin, erkek) oldukca basariliydim, simdilik bu kadar soyleyeyim.

8 comments:

Diyavol said...

Sonuçların gerçeği yansıtmadığı karşılaştırmalı testlerde bilimsel olarak kanıtlandı.

Ahmet C. Toker said...

karsilastirmali testin diger denegi gunayli sicak kanli bir insan miydi.

Diego said...

gavurlar buna "wishful thinking" diyorlar ali bey.

Diego said...
This comment has been removed by the author.
Diyavol said...

bi kere içinde "bıyık" lafı geçmeyen bir test erkekliği nasıl ölçebilir?

myagli said...

aha bu biyik mevzuu cok muhim. kadir inanir turkan soray gormeden erkek kadin testi yapmaya kalkmis cahiller.

Diego said...

guneyli sicak kanli insan bu testte "outlier" olur. dun TRT'de memleketi Hatay'i gosteriyordu, amcanin birinin 25 torunu varmis mesela. bu test cok anlamsiz kalir o yuzden.

Ahmet C. Toker said...

25 torun 5 cocuk demek, ben gunayliden daha ustun bir performans bekleirm. kendisi neden hic cevap yazmiyor?