Sunday, September 9, 2007

Luciano Pavarotti

Ekmek kavgasi, hayat mucadelesi derken blogumdan cok uzun suredir ayri kalmistim. Bu ayrilik esnasinda olan bir olaya ise asla kayitsiz kalamazdim.. Bu yazimin da, geri donecegime inanmayanlara ders olmasini dilerim.


12 Ekim 1935 - 6 Eylul 2007

Icra ettigi sanatla hic alakamiz olmamasina ragmen (ozellikle Turk halki) olumune cok uzulduk hatta sasirdik. Meger pankreas kanseriymis adamcagiz.

Ben gercekten cok severdim kendisini, hatta tanismamiz da su sekilde olmustu: Italya 90 Dunya Kupas'sinin resmi muzigi/sarkisi artik her neyse, Puccini'nin Turandot operasindan Pavarotti Amcanin icra ettigi "Nessun Dorma" (None Shall Sleep) aryasiydi. Ben de o zamanlar Dunya Kupasi yayinlari esnasinda bu parcayi duyup cok begenmistim. Nasil oldu bilmiyorum ama bir sekilde sarkinin adini ve Pavarotti diye birinin soyledigini ogrenmemle birlikte annemden bu sarkinin oldugu bir album istemem bir olmustu (aynen oyle, ikisi ayni anda oldu). O zamanlar tabi YouTube yok, oyle aklimiza eseni dinleyelim, izleyelim. Neyse efendim o gunden sonra cok sevdim Pavarotti amcayi, sonra zaten turneye de ciktilar Domingo ve Carreras ile ve iyice yer etti bilincimde.

Sonuc olarak ne diyelim, topragi bol olsun, mekani cennet olsun. Allah rahmet eylesin.

Kucuk Husamettin de yetim kalmis oldu.


9 comments:

Ahmet C. Toker said...

ooo seckin 8 yasindan beri opera dinliooooo...


saka bir yana allah rahmet eylesin gercekten.

Diego said...

evet rafine zevklerim cok erken yaslarda gelismistir.

Ahmet C. Toker said...

ooooo diego anne sutunden sonra agzina ilk olarak avusturalya siraz'i degdirmisssss.

myagli said...

allah rahmet eglesin...

Ray Kinsella said...

Seckin gibi klasik muzik ile daha kucuk yaslarda hasir nesir olamasam da kaybinin sanat alemi ve dahi seckin icin degerinin farkindayim, topragi bol olsun...

Arkadaslar yobazlik yapiyormus gibi olmak istemem ama, dilimizdeki bir kullanim hatasi var ona da parmak basmak istiyorum haddim olmayarak.

Dinimizde rahmet vefat eden muslumanlar icin okunur sadece. Yani musluman olmayanlar icin "Allah rahmet eylesin", "Allah taksiratini affetsin" veya "nur icinde yatsin" seklinde dua edilmez. Eger olen musluman degil de gayri muslim ise ona yine dilimizde ki hayir dualarindan "topragi bol olsun" tememnisinde bulunulur, yeri gelmisken bunu da burada hatirlatmis olayim.

myagli said...

uyari icin tesekkurler Sayin Ray Kinsella, gercekten ilk defa duyuyorum boyle bir ayrim oldugunu, sasirdim ve ogrendigime sevindim.

Ahmet C. Toker said...

ray kinsella iki acidan yanlissin bence.

diyanet'in sayfasindan rahman sifatinin aciklamasini yapistiriyorum:

"Rahmân, “Rahmeti çok”, “çok merhametli”, “sonsuz merhametli” anlamlarında, sadece Allah için kullanılan sıfat-isimdir. Tam bir Türkçe karşılığı yoktur. Mü’min olsun, kafir olsun; iyi olsun kötü olsun, herkes “Rahmân”ın ifade ettiği rahmetin kapsamındadır. Varlıklar da bu rahmet ve merhametin eseri olarak var olmuşlar ve varlıklarını da yine bu sayede sürdürmektedirler. "

bu acidan bakildiginda dediklerin teolojik olarak dogru degil.

bu isin teolojik yonu. benim kisisel yorumuma gelince,soyledigin teolojik bakis acisinin yaninda bir de humanist bakis acisindan yanlis, ki beni de ilgilendiren bu. soyle ki benim gozumde tum insanlar musluman olsun, ateist olsun, hristiyan olsun aynidirlar. sag olduklarinda nasil onlara esit davraniyorsam olduklerinde de esit davranirim. dolayisiyla birine rahmet birine toprak dilemek benim icin yanlis bu yuzden pavarotti'ye de rahmet diliyorum.

Kayaoğlu 29 said...

ray kinsella,

Islam'da rahmetin sadece vefat eden müslümanlar icin okundugunu bana ispat eder misin? Neye dayanaraktan böyle bir sey iddia edebiliyorsun? Bana bir ayet göster gösterebilirsen, ki göstemezsin? Diyanet acik acik yazmis: Rahmet nedir? Allah’ın, yaratıklarına merhamet etmesi ve lütufta bulunmasıdır. Yarattiklarina diyor? Seni Allah yaratti da Pavarotti'yi ben me yarattim?

Yobazlik yapiyormus gibi olmuyorsun yobazlik yapiyorsun.

Ray Kinsella said...

Arkadaşlar, ben basit bir paylaşımda bulundum, birşey kanıtlama arzu ve ihtiyacı duymuyorum. Araştırmak, bulmak, alıp almamak sizin kararınızdır.

Saygılarımla