Monday, January 18, 2010

Pıtırcık le Film

Kucuklugumuze ait anilardan biri olan Pitircik'in (le petit Nicolas) filmi cekilmis hatta ulkemize gelmis bile..

Nedense herkes Pitircik'i biliyordur diye dusunurken bizim is yerinde pek kimsenin bilmedigini veya bilmiyor ayagina yattigini gordum, cok sasirdim.. Filmin 3 ayri fragmanini buldum, onlari koyuyorum ki bilmeyenler bilsin, unutanlar hatirlasin..

Fragmanlardan gordugum kadariyla film kitaba baya benzer olmus: Gozlukleri yokken tokat yiyen ogretmenin kuzusu Carpim, babasi polis olan ve surekli duduk calan Sirim, babasi cok zengin olan Gumus, surekli bir seyler yiyen Luplup, derslerde uyuyan ve ogretmenden ceza yiyen Dalgaci, millete sebepli sebepsiz yumruk atan Toraman, kizdigi zaman "gozlerimin icine bakin" diyen gozetmen Karagoz vs.

Bu filmin dublajini eger Vivet Kanetti'nin cevirisini temel alarak yapmislarsa Turkce izlemek daha iyi olacak gibi gorunuyor.. Yoksa karakterlerin ismi muhtemelen Pierre, Cedric, Nicolas zart zurt gibi Fransiz isimleri; biz Turk okuyuculari icin pek bir anlam ifade etmeyecek.

Bu arada ilginc bir not; Pitircik serisinin yazari Rene Goscinny ayni zamanda, Asterix ve Red Kit'in de yazari.. Bu da Goscinny abiyi "tarihteki delikanlilar"dan birisi yapmaz mi a dostlar?

4 comments:

Can said...

pıtırcık'ın hali içler acısı filme girelim dedik kimse bileet almadığı için iptal olmuş

aysenaz said...

pitircik biraz kuul olmamis mi, p kadar kuul bi cocuk diildi baya salakti pek seker.
bir de evet, pek kimse bulmiyor pitircigi ben de sasirdim buna.
favorim luplup. daha sisko olabilirdi ama.

Ahmet C. Toker said...

pitircik'i yaz tatilleri okur, yaz bitip okul baslasin diye heyecanlanirdim.

Diego said...

sen Carpim-Toraman karisimisin diyebilir miyiz Hamit?