Saturday, November 10, 2007

Mutlu Olamamak

Basliga bakip da hemen fikir yurutenler icin oncelikle soylemeliyim: yasamakta oldugum sekilde yasadigim ve yasayabildigim icin minnettarim (her kime minnettar olmam gerekiyorsa).

Minnettarim ama soyle de bir sey var; insanlik hali -belki de benim simarikligim-, gunluk hayat icinde bu minnettar olma durumu pek sik gelmiyor aklima. Yapi itibariyle de biraz kolay sikayet eden, mutsuz olan birisi oldugum icin, benim icin mutsuz olmak mutlu olmaktan her zaman icin daha kolay olmustur. Bu sebepten dolayi "varsayilan" ruh halim icin ekseriyetle, mutsuz diyebiliriz.

Adam olmam lazim biraz.. daha da olgunlasmam lazim ama nasil olacak bilmiyorum. Belki de bu aralar soyle temizinden bir dayak istiyor olabilirim ama ne olursa olsun yine bir eksiklik ve icimde bir sikinti var. Hayirlisi olsun.

8 comments:

zeynep said...

Ne demek istedigini cok iyi anliyorum.

unique said...

mutluyum demek, mutsuzum demekten daha "buyuk" bir cumle bence, cesaret edemiyorum ben de soylemeye. Ama bi yandan da diyorum ki, sansliyiz ki "su yasadigimiz hayat" icinde, mutsuz oldugumuzu dusunecek kadar mutluyuz.. Cunku neler olabilirken biz neleri dert ediyoruz. Ve eger bunun fakindaysak (ki sen boyle baslamissin zaten), o zaman "mutsuzmusuz" gibi de yasayabiliriz bir sure.. Gun gelir, ondan da sikiliriz gibi geliyor bana..

aepikman said...

gel bize ben seni bi temiz döveyim

ece said...

ben de yardım ederim sayın epikmana

Ahmet C. Toker said...

seni uyguladigim bushido prensiplerine davet ediyorum. mutlulugu, bilgeligi ulasilacak son amaclar olarak gormekten ziyade, onlara ulasmaya calismaktan mutlu olmalisin. mutlu olmaya calisirken nasil mutlu olunur sorusunu ise bushido'nun koklerinde yatan zen budizm'in koanlarindan biri olarak sana armagan ediyorum.

zeynep said...

Ahmetcihat budizme mi sardi? Kafir...

aepikman said...

budist aciş'i dinimize tekrar davet ediyorum
Ece hanımada teşekkürlerimi iletiyorum

ece said...

muhammeeaad neler oluyor sana?